Більшість груп товарів, які перебувають у вільному для покупця доступі в магазині потрапляє в ту чи іншу ступінь ризику бути викраденими. Рівень ризику залежить, як від самої специфіки товару і попиту на нього, так і якості його захисту від крадіжки. Якщо взяти, наприклад, такий вид товару, як охолоджена продукція, то індекс ризику крадіжки складе близько 0,5%, якщо ж мова йде про брендову косметику та парфумерію, то його рівень підвищується до 30%.
Тому, як показує досвід і практика, нерентабельно і не має сенсу захищати абсолютно весь товар, що знаходиться в торговому залі, досить визначити категорії ризиків і зосередити увагу саме на цих групах товарів. При цьому необхідно врахувати співвідношення місць розташування або візуалізацію таких товарів, їх вартість в порівнянні з аксесуарами захисту, а також доцільність закритою або відкритою викладки. Як правило, обсяг найбільш часто викраденого і дорогого товару коливається в межах 25-30%. З цього обсягу найбільший ступінь порядку 80% потрапляє на дорогу елітну алкогольну продукцію, сорти дорогої кави, дитячі іграшки, модний одяг і взуття. Знову ж таки, частка кожної з категорій і видів товару, який викрадають в цьому обсязі, варіюється і вимагає конкретного дослідження.
Товар, який можна віднести до категорії високого ступеня ризику
До першої групи або категорії відносяться товари продовольчої групи, то перш за все, це вино-горілчані вироби (дорогий алкоголь - марочні вина, коньяки, бренді, віскі, горілка). На їх частку потрапляє 7% втрат із загального обсягу. Але їх частка значно зростає в періоди свят або масових урочистих заходів.
Тому маркувати цю продукцію рекомендується подвійним захистом: по-перше - м'якими РЧ-етикетками розміром 4х4см або круглими в асортименті (штрих-код, білі, чорні) в залежності від кольору і вигляду пляшок, і, по-друге, жорсткими пляшковими датчиками з тросом або ж ще більш надійним датчиком Bottle Cap.
- Якщо дорогі сорти кави розфасовані в м'які пакети, то для їх захисту передбачені спеціальні датчики-блістери, які знімаються посиленим магнітним знімачем.
- Крім цього, банки з кавою можна захистити пляшковими датчиками з подовженим тросом.
Категорично не рекомендується наклеювати м'які РЧ-етикетки на вологу продукцію !!
При маркуванні охолодженого товару необхідно попередньо витирати поверхню для наклейки. На охолоджений товар наклеювати тільки РЧ-етикетки червоного кольору. Однак ще застосовуються і етикетки зі штрих-кодом, тільки на яких присутній напис "meat label".
Друга група підвищеного ризику - це товари для будинку, а саме, дрібна кухонна електротехніка (міксери, кавомолки, блендери та ін.). На їх частку припадає від 5-ти до 20-ти відсотків втрат.
Маркувати техніку можна як РЧ-етикетками, наклеюючи їх тільки на рівні пластикові (ні в якому разі - на металеві !!) частини техніки, при цьому звертати увагу, щоб кут загину етикетки сягав 90 ° і більше, інакше етикетки не будуть детектуватися антикрадіжною системою. Крім цього, при наявності будь-яких отворів, також можливе маркування жорсткими датчиками з тросами.
Насправді, визначення груп товару які захищаються - це виняткова прерогатива торгового підприємства, хоча деякі загальні методики застосовуються досить успішно. Існують такі періоди, коли необхідно визначати сезонність товару такого, як, наприклад, сонцезахисні окуляри, купальники або засоби для засмаги. Це відноситься до товарів автохімії, таким, як омивачі або концентрати для скла автомобіля і т.д. Сюди ж можна віднести різдвяні і новорічні свята, сезонні розпродажі і т.п.
Це лише частина питання маркування товару, а для більш чіткого і конкретного розуміння можна отримати кваліфіковану консультацію компанії-інсталятора антикрадіжних систем або спеціалізованої служби безпеки. Але найголовніше, щоб захист вашого товару був більшою мірою продуманий і надійний.
Захист одягу, взуття та продуктів харчування
Для захисту від крадіжок таких товарів, як взуття або одяг, можуть використовуватися, як тверді багаторазові датчики різних типів, які видно на промаркованому товар, так і м'які етикетки, які можна приховано розміщувати на товар, наприклад, в кишені, в рукаві або всередині взуття. За допомогою жорстких датчиків з гнучким тросом можна також маркувати взуття, якщо є можливість протягнути трос таким чином зробити замкнуту петлю. Жорсткий датчик кріпиться на одязі за допомогою сталевої голки-гвоздика . Головне, щоб жорсткий датчик був правильно розміщений, і захист не заважала покупцеві при примірці товару. На дорогому одязі або костюмах можна встановлювати по два датчика, причому, один можна ховати. А додаткова прихована маркування м'якою етикеткою ще більше посилить захист товару. Найголовніше - не забувати деактивувати додатковий захист на касі при покупці товару. В іншому випадку злодій може легко визначити де знаходиться ця прихована захист. Крім цього, також популярна в дорогих іменитих брендових магазинах захист одягу і взуття за допомогою твердих датчиків з чорнилом або фарбою . При спробі зняти або зламати датчик капсули з фарбою пошкоджуються і забарвлюють товар і злодія, що спрощує його викриття і запобігає спробу імовірною крадіжки.
Маркування жорсткими датчиками передбачає ряд стандартних місць для їх закріплення на одязі та взутті.
- У верхній частині в області ярлика / вішалки пальто, піджака, куртки або іншого аналогічного товару.
- У 10-15 см від краю рукава, поли пальта, піджака і т.д.
- На брюках внизу на такій же відстані, або на висоті близько пояса або біля кишені.
- На ременях - в отворах або на пряжці за допомогою датчика з тросом.
- На шкіряних виробах - в петлях за допомогою датчика з фарбою і тросом або на видних місцях в швах за допомогою подовженої голки (19мм і більше). Можливо додаткова прихована захист за допомогою етикеток.
- На взуття-в отворах для шнурків за допомогою датчика з тросом або звичайного датчика (можливо з подовженою голкою ).
Маркування здійснюється наступним чином: протягнувши голку крізь матеріал, тканина, шов шкіряного вироби, накладіть жорсткий датчик отвором на гвоздик і щільно притиснувши датчик, переконайтеся, що він затиснув голку. Установка датчика з тросом здійснюється таким же чином, при цьому необхідно створити петлю через вушко троса. Якщо використовується сталевий трос без петлі, то петля створюється за допомогою протягування троса через другий отвір датчика.
При маркуванні жорсткими датчиками обов'язково необхідно переконатися, що датчик щільно клацнули голку. В іншому випадку, є ризик несанкціонованого зняття датчика, що призведе до крадіжки товару.
Зняття жорстких датчиків проводиться за допомогою магнітного ключа-знімача . Якщо ключ заблокований спеціальним захисним замком, то необхідно від'єднати замок. Датчик прикладається до магніту, після чого необхідно натиснути на голку або тросик, після чого піднімаючи товар, витягувати разом з ним голку або тросик.
Категорично забороняється повторно використовувати пошкоджені датчики і зігнуті або поламані голки.
пляшкове датчики застосовуються тільки на пляшках, що мають вгорі потовщене шийку.
Зняті з товару датчики повинні зберігатися в коробці біля касового вузла, але на значній (2м і більше) відстані від антікражних рамок .
Маркування м'якими етикетками.
- Наклеювати етикетки необхідно на плоску, суху і чисту поверхню товару ретельно притискаючи все краю і кути при цьому намагатися не торкатися пальцями до клейової поверхні етикетки.
- Повторне використання однієї і тієї ж етикетки забороняється через зменшення її клейовий здатності.
- Не рекомендується категорично наклеювати етикетки на вологу або мокру поверхню (це вимога відноситься і до охолодженого товару).
- Не можна наклеювати етикетку на металеву поверхню.
- Допускається наклейка етикетки на упаковку з металевим товаром не ближче, ніж 5мм від металевої поверхні. При цьому бажано наклеїти етикетку всередині упаковки.
- При наклейці товару необхідно стежити за тим, щоб етикетці не обгинала товар під кутом в 90 і більше.
- Рулони з невикористаними етикетками повинні зберігатися в сухому місці при кімнатній температурі.
- Гарантійний термін зберігання етикеток - не більше 12-ти місяців.
- Нейтралізація етикеток здійснюється на касовому вузлі за допомогою контактної або безконтактної деактивації непомітно для покупця.
Перевірка працездатності системи захисту від крадіжок
Перед відкриттям магазину потрібно переконатися в працездатності антікрадіжних системи шляхом пронесення маркованого товару або вільного датчика і етикетки через систему. Необхідно також перевірити і обладнання для деактивації захисту.
Цю перевірку необхідно здійснювати за відсутності покупців в магазині.
Якщо система не реагує на датчики і етикетки, здійсните її перевірку по окремій інструкції в гарантійному талоні. Якщо це не допоможе, зверніться в сервісну службу компанії-інсталятора. Самовільне розтин системи забороняється і в цьому випадку обладнання знімається з гарантії та сервісного обслуговування. Персонал магазину повинен точно знати місця на товар, де розміщуються захисні датчики і етикетки .
Запобігання крадіжок і лінія поведінки з покупцями
Як правило, більшість магазинних злодіїв намагаються не заходити до торговельних залів, де встановлені системи захисту від крадіжок , так як на вивчення функціонування системи йде час , а це не завжди вигідно і привертає увагу персоналу і служби охорони, яка моніторить магазин через відеокамери. Однак, існують винятки, тому персоналу магазину необхідно звертати увагу на таких покупців:
- Групи покупців з кількох людей.
- Що беруть багато одягу і взуття для примірки.
- Багато часу витрачають на примірку, змінюючи розміри одягу і затримуються в примірочної.
- Одягнених не по сезону (наприклад, влітку - в плащі або куртки).
- Які систематично відвідують магазин, але при цьому постійно нічого не купують.
- Входять в магазин з великими сумками або пакетами.
Якщо в момент виходу покупця з торгового залу магазину відбулося спрацьовування системи захисту, необхідно терміново, але люб'язно попросити покупця повернутися і запропонувати йому повторно пройти повз антен без товару. Якщо система спрацювала і цього разу, то потрібно запропонувати покупцеві сплатити товар, який він, можливо, "забув"; викласти на касі, поклавши "помилково" в кишеню. В іншому випадку необхідно провести перевірку у взаємодії з охороною і використанням ручного детектора. Якщо покупець і в цьому випадку відмовляється підкорятися, то подальші дії слід проводити відповідно до закону і в присутності поліції, так як проводити огляд або обшук персонал магазину не може. У всіх випадках до закінчення перевірки помилкового спрацьовування або спроби крадіжки, покупець повинен не виходити з магазину.
Помилкове спрацьовування антикрадіжних систем
Відбувається з кількох причин.
- У разі, якщо покупець зайшов в магазин з товаром, купленим в іншому магазині, але з якоїсь причини захист на цьому товарі не була деактивовано.
- При недотриманні правил розміщення маркованого товару поблизу антен (ближче 1,5-2,0 м в радіусі від антен), які узгоджуються в технічних умовах / вимогах для замовника при інсталяції антікражних систем.
- Персонал магазину не деактивував етикетку або не зняв жорсткий датчик.
Товар навмисне підноситься "покупцем" до системи, нібито для його огляду на світлі, при цьому насправді перевіряється працездатність системи і на цього "покупця" необхідно звернути увагу.